It's like forgetting the lyrics to your favorite song

Packlista klar eller ja det läggs kanske till någonting med tiden men ändå, min till vänster och Felicias till höger, den tjejen kommer inte få plats med allt hahah

Mirakel

Åh, sorry för min dåliga uppdatering men har haft mycket att tänka på, inte minst på min Turkietresa som avgår om 9 dagar, usch så glad och lycklig jag är att äntligen få åka utomlands och få sitta på ett flygplan har alltid varit en dröm. Att få åka med Felicia gör saken bara bättre, fy vad bra vi ska ha det, bli bruna, parta till vi inte kan stå och få klara oss på egen hand! Nu sitter jag på bussen hem till Felicia då vi ska planera massor om allt och inget, ikväll blir det träning, och kan ju säga att enda anledningen jag skulle missa två träningar och en match är just den att åka utomlands. Usch så hemsk jag känner mig egentligen, ingen träning? Vad ska jag ta mig till? Får väll springa någon dag där nere eller nåt sånt.

Det kallad lycka

ALANYA OM 10 DAGAR, FINNER INGA ORD, VÄRLDENS BÄSTA KÄNSLA, DÖR LITE ATT JAG SKA ÅKA PÅ MIN FÖRSTA UTLANDSSEMESTER!!!

Bakom molnen skymtar mer än horisonten

Work, done! Next up -> food

JAG SKA RESA!!!

Åhhhh vad glad jag är för nu är det i alla fall bestämt och jag får för mamma åka utomlands. Jag och Felicia ska hitta en sistaminutenresa till Alanya, Turkiet innan skolan börjar, kommer bli bäst!

Go gla kexchoklad

WIHIOO är glad och trött på samma gång då det blev för mycket igår på festivalen men när mamma sen kommer och säger att min telefon är klar efter endast 2 dagar blir man glad! Så min älskar lur är i goda händer nu! Idag tror jag att jag hoppar sista festivalsdagen ja, nu ska jag käka pizza och bli fet, slut ut!

ditt underbara leende

hellluuu, ligger i sängen het som in i efter dagens underbara sol, fått en del färg och bara haft det riktigt göttigt!
började med att nellsan kom hem till mig och vi sola/bada här till klockan 15.00 då annika, nellys mamma hämtade oss och körde med oss till sundvik (typ vid ålabodarna) där vi badade i havet och snorkla runder, mys!
därefter blev det kräftor i benarp och kvällsridning på Loranga innan jag tog bussen hem vid halv tolv.
juste!!! hann träffa mina favvvotjejer (mina kusinbarn Tindra & Olivia) med idag, de kom en halvtimme innan vi åkte hemifrån så jag och nelly badade med småflickorna, dom är för goooa dom !

Jag kommer döööö

Jag tycker själv att jag inte är en sådan person som är beroende av sin telefon men vafan detta är hemskt, kan inte gör någonting, jag som alltid kollar instagram, facebook och bloggar från mobilen, det kommer ju inte kunnas göras nu, därför får ni stå ut med jättedålig uppdatering nu cirka 10 dagar fram innan jag får min redan saknade iPhone igen.
Usch, har heller inga nummer kvar så man får skicka ett sms till mitt vanliga nummer med sitt namn så jag i alla fall kan få tag i nån överhuvudtaget.
Nä, nu ska jag käka sen cykla upp till IP för att träna, åhhh vcad skönt det ska bli att komma igång med fotbollen igen efter en cirka månads uppehåll, wihiiiio!

The beach

Ligger på stranden i Landskrona med moster, mamma och Co. Ikväll börjar träningen igen och här en tjej som är överlycklig!!!

I'm going out tonight

Bra dag tackar Matte, Maggie, Louise och Ben&Jerry's! Haha min debut på den glassen, supergod!!!

On my way...

too the favorites!!!

I've been crazy for you all this time

Dagen är innehållt; Frukost Film (LOL för andra gången) Ridning Nellys bilkörning Grillning och spelkväll hos Oskar Reklamvikning Nu kallar duschen på mina skitta fötter och mitt skitta hår. Imorgon ska jag upp tidigt för jobb och sedan ska jag in till Landskrona för att träffa mina klassisar Maggie, Matilda och Louise (Amalia kunde tyvärr inte :((() Ja det var bra, tack så mycket haj! Oj, höll på att glömma berätta att jag och Nelly gjorde mackrame-armband som symboliserar vår vänskap, fina va?

I´m glad that i´ve got you darling

Godishav

1,2 kilo till mig och Nelly dvs den lilla påsen. 3 kilo till morsan, tjena tjockis!

Soooon the change will come

New in!

Ur & Penns slutrea: Pärlörhänge 20:- Armband 30:-

Amazing

KOLLAR PÅ LOL, awesome att jag slipper betala för att se den på bio när jag kan ligga hemma och kolla på den. Har gått cirka 20 min och jag kan redan säga att jag älskar den, weeehhooo!

Under My arm

Ligger just nu i syrrans säng med henne och kollar på filmen "Deep Blue Sea" en thriller om en plattform mitt ute i havet där dom forskar om hajarnas beteende och sen kraschar hela plattformen och de ska försöka ta sig ut därifrån eftersom de är under vattnet, riktigt bra! Åt en god frukost innan med te och mackor, senare idag åker jag ut till Benarp och min bästavän, mys!

I can write you a song too make you fallin love

Idag har jag inte gjort så mycket mer än nu ikväll då jag och Carola gjorde gulaschsoppa och sen hjälpte jag till att baka. Så nu ligger jag här i sängen hos Wallins och ska hitta något på tv, ciao!

The best person in the world

”Den största lyckan är att veta att någon behöver en.”

One last time

Matlagning med Chrille och Mamma, egenpanerad spätta mer potatis och citronsås :)

Du va en ängel som vaka över mitt liv

Lite efterslänkare som får en att le och skratta!

Mitt hjärta är öppet och alla bara strör salt

Dagen hos Amelie med Sara har bestått av monopolspel, våfflor, godis, film och massa prat. Nu är jag hemma och ska ta mig igen några Paradise Hotel Danmark avsnitt, godnatt!

Somliga ljus brinner aldrig ut

Daniella levererar i köket än en gång, denna gången genom fattiga riddare för första gången och dom var supergoda, rekommenderar verkligen det om man har en kurrande mage som jag hade innan dessa hamna i magen min.

Den du brydde dig om som spela fin vän som sedan hugger dig i ryggen, vi vet hur det känns

Har aldrig kunnat göra inbakade flätor tidigare med så igårkväll bara gjorde jag en, och även en idag så jag kommer säkerligen bära det flertalet gånger i sommar. Just nu tittar jag på Paradise Hotel Danmark på tv6play.se och är redan på 8:e avsnittet vilket då ni kanske förstår att det varit min sysselsättning hela dagen och det ända ikväll som står ivägen är Wallander 21.30 , älskar verkligen de filmerna!

Sluta nu och snacka skit

Att somna runt 00.00 igår och sedan vakna upp när klockan står på 15.00 är riktigt gött, behövde verkligen det. Ps. märks att min mamma börjat jobba igen för annars hade hon dragit upp mig för länge sen, haha. Nu lite frukost eller vad man ska kalla det hahaha.

Landskronakarnevalen 2012 del 2

Lördagen den 14 juli & söndagen den 15 juli
Stranden och volleyboll hela dagen
Förfest i tältet

Tältuppsättning
Panda da Panda
Gång ut till campingen

alla känslor som lever upp på nätterna

Ja, jag lever efter dessa campingdagarna som var bra fram tills igår när vi kom till tältet efter en superbra kväll där "joddla med siv" gjorde det mesta för då så märkte vi att tältet höll på att rasa ihop och vi kunde verkligen inte göra ett piss då det föll lika snabbt som vi satt upp det, så vi fick ligga där i ett halvrasat tält och försöka sova. Vilket medförde tidig hemfärd idag.

En bildbomb kommer sen istället för att jag ska berätta precis allt, brukar dessutom vara roligare att kolla på bilder än att läsa massa babbel.
Men en sak som jag kan berätta är att min plattång gick sönder i helgen då sladden klabbar, dock så har jag haft den länge så det kanske är dags för en ny, som denna för endast 290:- på Expert som värms på 30 sek, har en hög värme upp till 220 grader och keramik/teflon-beläggning vilket gör att det håller längre, så det låter rätt lovande.

Äsch skiter i detta nu och cyklar upp på Gunnarsson och köper något gott sen ska jag bädda ner mig till lite tv eller film, c u!

Collide

Packningen klar och om en timme åker vi, detta kommer bli en bra helg, göttans!!!!

Segertåget

Maskinen var fett grym idag och jag är nu bara ännu mer taggad inför nästkommande dagarnaed tältning och allt, feta vänner, feta artister och feta förfester, let's goooooooo!

Karnevalsmänniskor!!!

Landskrona here we come!

Coming home

Ska alldeles strax cykla till Sara när Amelie kommer, så fördriver vi tiden där tills kvällen närmar sig. Hittade ett par bruna byxor dom jag inte använt på ett bra tag i garderoben som jag direkt kände att dom ska jag ha idag, så det blev dom och en jeansväst. Ha det bra, ciao!

Somliga ljus brinner aldrig ut

Laddar upp inför kvällens karneval och försöker endast fördriva tid inne på syrrans rum med film, låt klockan bli 18.00 NUUUUUU!

Att kunna behålla sina vänner, är en större konst än att vinna dem.

there was a hero

Hejsansvejsan alla glada läsare (ni märker att jag är glad i alla fall, haha)
Precis kommit hem från en superdag på Väla med Amelie och Sara. Där jag egentligen sa till mig själv att inte handla något och tänkte först lämna plånkan hemma med ack så nej det gjorde hon inte, istället inköpte hon sig ett par vita jeans som jag länge velat ha och en snygg topp till det, och sen kunde jag inte hålla mig ifrån skalet.

Förövrigt är det nu bestämt eller igårkväll bestämdes de att vi ett gäng från Svalöv ungefär 10 stycken (de jag brukar umgås med) ska tälta under karnevalen eller ja fredag-söndag på Borstahusen Camping, thumbs up!
Vi ska ha vårat stora tält så alla får plats och jag hoppas verkligen väderkartorna ändras då det nu står regn under hela karnevalen... Aja, det skiter jag i för jag ska fan i mej tälta i alla fall, haha men gummistövlarna ska med och kommer troligtvis användas flitigt!

Väla here we come

Påväg till väla nu med Amelie och Sara i mina gummistövlar och shorts, thumbs up!

Ensam är stark, det som jag blev

Gav han allt, allt jag kan ge. Han ville ha mer, det är sån han är. Ensam är stark, det är sån jag blev. Litar inte på någon och allt är hans fel. Men ser det ut som om jag lackar? Nej. Mer som om jag tackar dig. För jag kommer aldrig mer behöva vara svag.

Lät mig tro vad han än sa

Träffade underbara Matilda idag! Vi fördrev tiden med prat, musik och mys. Åkte lite longboard och skulle pröva en sne backe så gick det för fort så jag hoppa av men luta brädan åt samma håll så trampa på ett av hjulen och ramla av, slog armbågarna och rumpa, döont ja! Lite mat nu och sen får jag se vad kvällen erbjuder, tror mys med familjen ligger närmast tills hands.

Unknown beauty

Jag gråter bara i regnet så varför vill du stå med mig i regnet?

Filmtime!

Run bitch run.

Precis avklarat en löparrunda, skööönt säger jag bara! Är fortfarande hos pappsen i stugan, riktigt mysigt, denna dag har endast spenderats i soffan med tvn på eftersom vädret varit en besvikelse. Ikväll blir det kolla Wallander inne hos Gittan, precis som igår fast då var det Varg Veum, älskar kriminalare. Nu kallar en välförtjänt dusch, c u

8/8 Poolhäng med Annika

7/7 Lokalfest med temat "masker"

i'm on my knees and wondering what it's worth

följ mig på instagram; daniellak

Some nights

Sitter och väntar på tåget med Fun. i lurarna, påväg till pappa i stugan. Var ju på lokalfest igår och det var väll helt ok men kunde ju varit bättre. Bilder och sånt kommer senare. Idag så har jag och Annika spenderat hela dagen på mitt trädäck och i poolen till det superfina vädret som vi gärna ser mer av, bilder kommer från de med eftersom vi nästan bara tog bilder haha, crazy girls, YOLO! Ciao!

Bless the broken road

Yeeeeeeeeeeeeeeeeeees, blogg.se-appen fungerar igen vilket resulterar i mer inlägg, wihhhhiooo! Har i alla fall spenderat dagen med mina favvvistjejer Olivia och Tindra (mina kusinbarn) då vi gjort massa tjejgrejer; målat naglarna, flätat håret, badat och myst fram tvn. Dom är för gulliga de små liven. Nu ska jag städa lite innan jag möter upp Nelly så vi går och handlar för vi ska laga mat och ladda upp inför kvällen som jag tror kommer bli megabra. Ciao

fall for you

två timmar bara flög iväg hemma hos amelie, i sista sekund fotade vi lite fina bilder eller ja amelie fördrog att stå bakom kameran så jag fick stå framför, haha.

när jag kom hem så åkte jag longboard och småskitarna cyklade på gatan, därefter så badade vi och sen duscha, självklart så stod vi alla på mitt rum sen och tog body butter på oss, haha älskar dom söta ungarna!
nu sover dom och jag har precis redigerat lite bilder, har tvn i bakgrunden och ska snart hämta min andra datorn för att lägga mig i mammas säng till lite film och sedan somna, as usual!

imorgon så är det party med tema att man ska ha en mask (har ju visat vilken jag ska ha) och förfesten hålls av moii, börja bli en lite vana det dära ;)

swisccccccch i´m out!

this war is ours

true.

the man who can´t be moved

hellu, nu till dagen!
då jag gick upp vid nio för att ta tio-tåget till helsingborg för att byta ett par silvriga byxor som jag köpte igår till en byxdress eller vad man nu kallar det, megaskönt men känns ibland som man inte ha några byxor på sig, haha.
nu måste jag snabba mig upp till ica för att köpa bullar eftersom jag bestämt med amelie att jag ska komma med dom till henne om fem minuter, ooooops, YOLO!

fly solo

efter jag kom hem från en fin dag med Maggie så kom min fina Nelly hit och vi kollade på henne mamma när hon spela på teater på fridhem, dock så hann vi en snabbrunda på longboardsen innan det började, thumbs up!
sov sen hos min lilla fis, alltid trevligt ute i benarp, vi fixa med hästarna, måla lister och avsluatde med en klassiker "Hata Göteborg", haha blir roligare när man kan nästa alla replikerna i filmen som vi kan!

jaha igår var det torsdag och efter Nellys tandläkartid runt ett så tog vi bussen/tåget till helsingborg för att hitta masker och kläder till helgens bravader, mötte även upp fina ebba lite senare så hon också kunde strosa runder med oss.
somna tidigt igår eftersom jag var dötrött dock så tog jag ett kvällsdopp innan läggedags, riktigt skönt i poolen när det är 22 grader!

it´s complicated

har blivit helt besatt av min longboard, rekomenderar verkligen alla att köpa en och börja lära sig åka, riktigt härligt att bara glida fram.
i tisdags så åkte jag, amelie, sara, linn, melinda, annika, sebbe, felix och erik till helsingborg på kvällen och käka lite sen rulla jag och annika bort på våra longboards till gröningen medans de andra gick, riktigt mysigt trots att vi inte direkt gjorde något sådär, bara umgicks!
vi åkte hem igen vid tio och badade här hemma i poolen och avsluatde kvällen med soffhäng till tre... sen blev det sommarfrukost i onsdags med bullar, riktigt fint de också!
därefter begav jag mig till helsingborg för att möta upp min saknade vän Maggie, i hemlighet hade jag köpt present eftersom hon fyllde år igår, vi hade tur med vädret så vi sola och badade på gröningen och självklart åkte vi longboard, haha.

två superbra exempel på extremt bra sommarlovsdagar!

how will i know

DANIELLA TIPSAR!

En superfin fläta jag hittade på internet, har dock inte provat den själv men det är inte så svår som det ser ut.
Man gör bara 3 stycken fiskbensflätor och sedan flätar man ihop dem som en vanlig fläta, och wallahh så blir det såhär fint!

you see me rollin'

idag sov jag länge sen blev det passa småskitarna här hemma typ hela dagen fast vid fyra så smsa jag amelie och fråga om vi skulle ta en tur till väla med nästa buss så det gjorde vi.
hade redan bestämt mig innan att jag skulle köpa en longboard på teknikmagasinet vilket jag också gjorde och verkligen inte ångrar, har åkt hela kvällen, döroligt ju! eller ja, jag och nelly har satt som mål att kunna åka longboard innan sommarens slut så vi köpa likadana idag, hon i lund och jag i helsingborg.
i väntan på bussen prövade vi den på välas parkering haha måste sett megaroligt ut.
när vi kom hem kvart över nio så var det fortfarande ljust så vi rulla hem till amelie och mötte sen upp nelly och sara för ett longboards-åk vid norrvång här i svalöv, fett att åka nu på kvällen då det inte kommer några bilar, thumbs up!
oj glömde säga att vi åt på macedonkan som jag kallar det och jag köpte även ett nytt skal och en sån iPhonehållare man har när man springer, more thumbs up!

massssssa bilder kommer hääääär

en bild säger mer än tusen ord

I love my mom and dad 1000000000 times around the world and back again

it´s a long day

som sagt vaknade jag upp utan huvudvärk idag vilket också innebar att dagen inte blev lika jobbig.
reklamen delades ut fram till amelies hus där jag tog ett långt snack med hon och sara i cirka 45 min, en paus helt enkelt, cyklade vidare sen och på sista kvarteret så hjälpte sara och amelie mig, så fina och hjälpsamma vänner man har. hade tjatat om hur gott det hade varit med en glass i värmen som det var då, så vi stack ner till netto och käka en twister, nomnom. sen kallade trädäcket, dock bara för ett tag eftersom solen försvann framåt kvällen.
förövrigt har tvn erbjudit en EM-final i utklassning av Italien då Spanien vann med 4 - 0, något jag tyckte var riktigt sött var när de efter matchens slut tog in små ungar på planen som sprang runder där, dögulligt!

nu en film och sömn!

if he loves me now

två dagar sen sist och det är endast blogg.se-appens fel eftersom jag nästan bara bloggar från mobilen men istället måste jag nu lägga in bilder på datorn och sen blogga vilket tar mycket längre tid och jag måste göra det när jag är hemma...

men i alla fall så var jag med amelie och sara i fredags och vi hittade videos från "Just dance" (dansspel för wii) och sen dansade vi på mitt rum med datorn framför oss, eller jag och amelie då men sara filmade oss men har inte hunnit få filmerna än så kan inte lägga upp dem än. sen drog vi vidare till amelie och käka, spela poker, dansa och hade det bara allmänt bra, gick hem därifrån vid 00.00 med amelie med mig i telefonen hela vägen, haha.
sen blev det lördag och inplanerat var sponsorjogg, lagfest och fest hos amelie, så lite innan 15.00 igår befann jag mig redo för start till en 45 minuters sponsorjogg (vilket innebär att man hittar egna sponsorer t.ex. mamma, pappa, faster, mormor osv. och sedan för varje kilometer man springer så får sponsorerna betala 20 kr dvs. 20 kr/km och så springer alla som är med i 45 minuter och ser hur många kilometer de springer) vilket jag är riktigt nöjd över när det gäller min insats, sprang nämligen 9,2 km enligt min app "RunKeeper", riktigt glad blev jag när jag kom i mål och kände att det var "fan i mig bra".
därefter så bar det av hem och duscha och piffa till sig inför kvällens bravader; lagfesten var riktigt rolig trots de få som var där, körde lite olika lekar och frågesporter som satte höjdpunkten på kvällen, men vi 23.30 så drog jag vidare hem till min kära vän amelie där det också vistades folk med alkohol i högsta hand, haha, men när jag kom så satt alla ner så jag drog med mig några och började dansa och skratta och även lekar från lagfesten, det uppskattades. dessutom så stod ingen huvudvärk mig upp över öronen när jag vaknade idag och det tackar vi gudarna för.