eftersom folk är nyfikna...

...tänkte jag ta och berätta varför och vad min tatuering på ryggen står för. 
För 2 år sen så valde jag att tatuera in "never give up" på ryggen och har fått många frågor om vad den står för, och jag kan börja med att säga att den står för mig
Jag har aldrig varit den personen som bara kan någonting och har allt naturligt, jag har alltid fått kämpa mig till att bli bra, tex i skolan, vissa bara har det här smarta i sig och ser allt så lätt, jag har aldrig varit en av dom utan jag har alltid fått plugga mig till det och kämpa för att få bra betyg, och det lönade sig efter att ha kommit in på en skolan där nästan alla låg på över 300 poäng i intag. 
Sen fotbollen, när jag för 10 år sedan för första gången satte min fot på fotbollsplanen så var jag så otroligt dålig, det fanns ingen bollkänsla eller någonting i mig, men jag fortsatte, jag gick på varenda träning, lyssnade på tränaren, var ute och sprang själv osv, allt för att en gång vara den som alla sa "åhh hon är en jättebra fotbollsspelare", jag kämpade alltså mig fram till där jag står idag, där jag har modet att kalla mig själv en riktigt duktig fotbollsspelare, för att jag var inte den som hade det i "generna" eller bara kunde sådär, utan för att jag har åstadkommit det här själv genom att kämpa
Samma gäller andra saker i livet, när jag var liten så föddes jag med epilepsi, vilket är en sjukdom som kan göra att du slutar andas, men jag klarade mig ur det också, jag växte ifrån det, jag kämpade och jag var stark.
Det är kanske från alla dessa upplevelse i livet som jag varit med om där jag fått mig starka vilja, utan den så vet jag fan vem jag är, det är lixsom en bit av mig, att vilja och kämpa tillsammans gör att du kommer långt, längre än du hade kunnat tänka dig från början.
Så "never give up" står på min rygg, jag har det alltid med mig, kämpa och vilja, du kan inte få allt här i livet, ta inget föregivet! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0