MITT SOMMARLOV!

Denna sommaren, mitt sista sommarlov har rent ut sagt varit underbart. Det har varit en blandning mellan jobb och olika evenemang med mina vänner, en av de bästa sommrarna på länge. 
 
Sommaren började med min brors student tillsammans med släkt och vänner!
Sen drog jobbet som jordgubbsförsäljare igång veckan därpå, satt och fördrev tiden i mitt jordgubbshus i sisådär 4 veckor.
Men däremellan hann jag både fira midsommar...
...festa till det med 18-årsfest för Amanda....
och åka till vad som blev sommarens höjdpunkt, MAGALUFFF, den sjukaste och bästa veckan må jag säga!
 
Efter att ha återhämtat sig lite iallafall så dök vi ner i spriten igen och gick på Landskronakarnevalen med Movits, Devetdu och Panda da Panda!
Festandet slutade dock inte här inte, utan nästa helg var det dags för 2 raka festdagar IGEN, en lyckad fest hemma hos oskar och dagen efter firande av Karro
Sen blev det en tredje helg med två fest-dagar ahahha, men denna helgen lyfte dock också sommarlovet lite, helsingborgsfestivalen i sig som jag nu snackar om var ingen succé men däremot förandet, på fredagen så var vi ute i borstahusen hos sara och hade det hur trevligt som helst, sen lördagen var ännu bättre, åkte in till helsingör redan vid två och gick runder där, käkade lite mat och drack en bira, sen köpte vi dricka i en av alla helsingörs spritbutiker och satte oss nere i hamnen bland massa andra i vår ålder också, nä fy satan vad roligt vi hade!
Mellan dessa festhelger hann jag även med att börja på mitt andra sommarjobb på Santa Maria i Landskrona där jag jobbade med lättare fastighetsskötning så som måla staket, städa undan, ompacketering av pallar från England osv. 
 
På helgerna då man var ledig blev det lite poolhäng och mys med goa vänner
När jag äntligen också tog sommarlov i början av augusti efter allt jobbande så blev det en trip till stranden med Linnea
När jag inte trodde att detta sommarlovet skulle bjuda på mer kul så kom oskar med förslaget att vi skulle åka upp till hans sommarstuga i blekinge så jag bjöd med Matilda och så åkte vi upp med tåget till Sölvesborg tillsammans med Ada och Erik. Där uppe blev det mycket bad(morgon, middag, kväll), vi käkade på restaurang, cyklade flera vändor över europas längsta cykelbro, bakade kanelbullar och bara umgicks med varandra!
Sen så kan man säga att förra helgen avslutade sommaren med en hederlig kräftskiva
Men inte nog med allt detta, för jag har även hunnit tatuera mig denna sommaren, vilket jag är sjukt nöjd över att ha gjort!
Mellan allt det ovan nämnda så har jag självklart också bara umgåtts med min familj och släkt precis lika mycket som jag bara umgåtts med mina vänner och alla dessa stunder väger minst lika tungt som dom andra.
Måste verkligen på något sätt tacka alla inkluderade i denna sommaren, den har verkligen varit bäst och det hade den inte varit utan er!
Nu taggar jag skolan imorgon (ellooor?) och ser fram emot sista året på gymnasiet, time to grow up!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0