if you wanna make the world a better place take a look at yourself than make the change

Man ska vara nöjd med sig själv, skita i vad andra säger och gå sin egen väg. Ingen ska bry sig om nedvärderande kommentarer från värdelösa människor, de försöker bara dra ner dig till deras egen nivå, så sjunk inte med dem, istället bara nochalera allt, då kommer du stå stadigt här i livet, det lovar jag dig!
Du är som du är och ingen ska ändra på det om du inte själv vill, man väljer sina förändringar själv inte pga. någon annan, det är något jag har lärt mig och alltid kommer stå fast vid. 
Därför blir jag så himla glad jag när jag ser hur människor har t.ex. tränat sig till en bättre kropp, de människorna tvivlar jag inte på att de fått en bättre självkänsla och vilja för det har dem, eftersom de aldrig gav upp på vägen och förändrades för egen skull inte för någon annans. 
Jag är nöjd över mig själv på alla sätt, trots alla mina dåliga sidor som jag och alla andra helst hade velat slippa, men utan dom så är ju jag inte jag och alla har vi både bra och dåliga sidor ellerhur?
Något alla behöver lära sig är att säga ifrån när någon säger kränkande ord emot en, för det får de som säger de att reagera och tänka på om det verkligen vad nödvändigt och lönt att säga som man gjorde, det visar även hur stark du är som person och vi alla är starka här i världen, fast på olika sätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0