people keep talking

LÄS OCH FÅ IN DET I SKALLEN!



Ska glöra klart för er alla vad jag tycker, så slipper precis alla kommentera det varje gång man ses!

Jag går som ni kanske vet på Procivitas Privata Gymnasium i Helsingborg, det är jag som valde att gå där, det var mitt förstahands val, det är jag som är stolt över att ha kommit in där, kan ingen förstå det?
Nä, för alla ska kommentera att Procivitas är "snobbskola" och alla är "snobbar", alla är "lite bättre än alla andra", då kan ni fråga er själv, tycker ni att jag är en snobb? Jag kan säga direkt att det är jag långt ifrån, jag är mig och ingen på Procivitas bryr sig om det för de är också sig själv!
Rika människor finns inte bara på min skola, och att vi på procce är lite bättre än alla andra handlar inte om sig själv som person, utan att om man kommer inte på Procivitas så har man höga betyg och det ska man vara stolt över, har aldrig gått på en sån skola där alla är så himla smarta, det borde ni förstå!

Och alla ni som lägger in alla dessa kommenterar i alla disskutioner, lägg ner, många av er skulle också vilja gå på den här skolan men kommer inte in. 
Något ni måste förstå också är att alla dessa "rika" personerna har alla jättebra betyg, man kan inte köpa sig in på en skola?! Alla de har jobbat som satan för att nå dessa betyg, jag vet att alla inte har lika lätt för allting men något ni ska veta är att jag har också slitit röven av mig för platsen på denna skolan, kan ingen förstå att inget handlar om hur rik man är, hur man klär sig eller var man köper sina kläder?
Det handlar om kunskap, din egen kunskap och förmåga till att nå de högre målen.

När man då sagt allt om eleverna där så är det fel på lärarna, att de bär kostym osv. låt de göra det, blir det någon skillnad? NÄ! Faktum är att de är jättebra lärare, allihopa! 
Skolan jobbar på att bli Sveriges bästa skola, och egentligen när man tänker efter vem vill inte gå på Sveriges bästa skola? 
Så sluta upp med ert snack, det är skitjobbigt att lyssna på, i början fundera jag till och med på att byta skola för att det var så fruktansvärt jobbigt, men jag vet vad jag vill och det ska inte någon av er kunna ändra på!

I´m out!

Kommentarer
Postat av: Linn

Det där med att lärarna har kostym, inte bara procivitas som har det. Även Jensen har det, det är liksom en policy som skolan har.



Annars, bra skrivet danni!

2012-01-04 @ 20:11:42
URL: http://aplaceinthisworld.devote.se
Postat av: Hanna

Du kan ju inte skriva att det inte finns rika människor, för det ät klart det finns. Alla är inte rika men dom flesta rika går där.

2012-01-04 @ 20:21:16
Postat av: Matilda the number one

Håller med om allting Danni! Så sant som det är skrivet! Miss u :)<3

2012-01-07 @ 13:54:33
Postat av: Din vän från Perstorp!

Bra skrivit tjejen!

2012-01-07 @ 23:59:27
Postat av: daniella

Linn: ja, precis, Tack!

Hanna: men det är inte direkt de det hela handlar om?

Matte: Miss u to vännen <3

Becky: Tack! Saknar dig <3

2012-01-08 @ 17:12:43
URL: http://daniellafotbollenkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0