All i never knew

Nu ska lilla jag som är expert på att säga min åsikt i värsta predikan skriva om en stark sak igen, nämligen hur man bedömer sig själv.

Kapitel 1
Jag tycker att man ska vara nöjd med sig själv och inte klandra på sig själv för hur man ser ut eller hur onöjd man är med sig själv. Det gäller alla saker, allt från topp till tå, var stark och våga vara nöjd, man är inte egoistisk för att man är nöjd, jag tycker personligen allt tjat om hur "ful", "tjock" och allt det dära är löjligt.
När en pinnsmal tjej säger att hon är tjock, jag vet verkligen inte varför man gör det, innan var det så "ja, det är bara för att hon vill ha uppmärksamhet" men jag tror inte det längre, men sen hittar jag ingen annan anledning till det. Eller när det gäller vikt, "jag väger för mycket", nä det gör ni säkerligen inte.

Kapitel 2
"Jag är ful" hur många gånger har man inte hört den repliken? Alldeles för många i alla fall.
Enligt mig är alla fina på något sätt,det handlar om att inte jämför med någon annan, visst vi alla har nog något vi tycker "oh, så vill jag se ut, hon är helt perfekt" men det finns brister på de personerna precis som det finns på alla människor, ingen är perfekt!
Var nöjd med dig själv, våga tycks att du ser bra ut, det handlar inte om vad andra tycker för vad har de och säga till om? Inget! Klagar man på andra så är man rent ut sagt jävligt taskig.

Kapitel 3
Den där känslan när du är nöjd över något du gjort är underbar, när det är något man med glädje kan berätta för andra eller säga till sig själv att man är väldigt stolt över den bör alla upplev någon gång.
Om du t.ex. bråkar med en vän så ska du inte säga/skriva något du kommer ångra, man ska nästan vara stolt, det låter kanske lite konstigt men nä det är det inte för så ska det vara, man ska kunna stå för det man säger, man ska kunna säga det till vem som helst och när som helst.

Kapitel 4
En liten fortsättning på förra kapitlet, just det här med att kunna stå för vad man tycker är också en viktig del enligt mig.
Att kunna säga det här tycker jag även om alla säger helt emot det.
Kunna gå in och säga "nä, det tycker inte jag" och inte bara sitta och hålla med, då får ju du inte fram dig själv och vem du är utan vem alla andra är.

Så om vi ska sammanfatta allt detta nu;
1. Va dig själv
2. Du är fin
3. Vara nöjd med sig själv är inte egoistiskt
4. Säg vad du tycker
5. Jämför dig inte med någon annan
6. Alla har brister
7. Stå för det du säger
8. Döm inte alla efter utseende

(Ps. Säg inte att du är tjock, ful etc. för det är bara jobbigt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0