Dag 365

Oj shit nu har 364 dagar av 2012 passerat och vi är inne på den sista på hela året.

Sammanfattning av hela året!

Januari: Jag dansade in året med mina vänner och hade en sjuhelvets bra nyår med fin middag innan hemma hos mig. Hade fotodag med mina barndomsvänner Emma och Hanna. Maggie och Matilda förgyllade mina skoldagar. Överraskade Matilda dagen innan hennes födelsedag med mat på Haket med tjejerna från klassen, glömmer aldrig hur förvånad och glad hon blev av det. Lyssnade på musik som Tröjan du hatar, Young Wild & Free, Mirror och Svalkar Vinden. Började kolla på Gossip Girl. Och sist så skaffade jag ett jobb som reklamutdelare.

Februari: Lyssnade på musik som Liv och död, Wild Ones och Äckligt. Åkte skridskor och spela hockey med Nelly på deras damm. Gick på HD-galan med Nellys familj där Måns Zelmerlöw var värd. Spenderade en heldag med Rebecka på väla. Spelade bowling med de närmsta vännerna i Lund.

Mars: Började lyssna på min favoritlåt Somebody that i used to know. Hade projektvecka i skolan om biogas. Träningsmatcher började dra igång för fotbollen och jag minns att vi slog Jonstorp med 9-0. Hade 80-tals kväll hos Melinda. Åkte på träningsläger i Magnarp. Våren och blommorna kom med stora steg.

April: Spelade årets första grästräningsmatch i Tågarp. Drog aprilskämt. Åkte till väla med Madde. Lyssnade på musikhitsen Dansa Pausa. Skaffade Instagram. Sprang Procivitasloppet och placerade mig som första tjej på 7km med tiden 31.26. Serien drog igång med fotbollen. Gick på PPP. Serverade på stundenternas maskeradfest på Jakob Hansens hus. Gick på lokalfest och partaja hela natten. Och självklart firade jag Valborg!

Maj: Slog in maj med mat på Viggos med Felicia i Lund. Jag började tjata ut låtarna som kom; Flytta på dej, Jag vill ut, Silhouettes och Whistle. Fotbollen kom igång och jag spenderade många timmar på gräsplanen. Pappa fyllde år. Tog första doppet i vår gigantiska pool. Åt calippo shots. Min kusin konfirmerades. Den 16 maj var verkligen fett awesome för det var då jag och mina underbara vänner drog och såg Avicii!!! Spenderade dagar ute på Gråen hos moster. Körde moppe med Felicia till Borstahusen och tog första doppet i havet.

Juni: Anordnade en överraskningsfest för min underbara Nelly som blev lyckad. Spelade OV BeachHandboll med klassen. Jag anordnade en förfest för klasskamraterna innan PPP, gud vad roligt vi hade. Skolan slutade och jag gjorde världens fail genom att försova mig så jag missa hela avslutningen. Jojo Sommarkort kom. EM 2012 började. Åt årets första jordgubbar. Firade Nathalie på studenten. Var på Liseberg med tjejerna. Badade i poolen i mängder. Låg på stranden. Och anordnade midsommar som verkligen ägde sönder!

Juli: Började med en grym lagfest. Köpte longboard och gled runder. Födelsedagsfira Maggie på stranden bara hon och jag. Åkte in till Helsingborg med gänget och chilla på gröningen sen hemma hos mig. Dagen efter så körde vi frukost med bullar ute i solen. Hade fotodag med Amelie. Var på lokalfest på folkan med temat masker. Hade en fin sommardag med Annika på trädäcket här hemma. Var ute och sprang i skogen. Maroon 5 släppte sitt grymma nya album; Overexposed. Landskrona karnevalen började och gänget tälta på Borstahusens camping. Hade en supermysig dag med Nelly ute vid Ålabodarna. Avslutade juli på det fucking bästa sättet genom att boka en sista minuten resa med Felicia till ALANYA!

Juli: Spenderade mer och mer tid på brädan. Hade tjejmys en kväll. Annika skaffade en moppebil och vi åkte i den. Färgade håret blont. Firade Amelie pappa och han tjej med fest. Hade spelkväll/tacoskväll med Sara och Annika hemma hos Annika. Växlade pengar. ÅKTE TILL ALANYA OCH UPPLEVDE ALLT, VÄRLDENS GRYMMASTE VECKA! Dop för Love. Malmöfestivalen. Fick tandställning. Skolan började. Färgade håret tillbaka till brunt. Augusti avslutade med att brorsan fick körkort.

Augusti: Började kolla på bästa serien; One Three Hill. Fyllde 17, tjejerna i klassen fixa fikamys innan skolan. Nelly hade varit här och lämnat present på mitt rum så blev jätteglad när jag gick in på rummet och såg allt. Kollade Sverige-Kina med Nathalie. Mamma fyllde år. Var på kräftskiva i Benarp. Var på ännu ett PPP. Shoppade med mamma på Center Syd. Fotografering i skolan. Var på fest i Kävlinge. Månaden försvann ganska snabbt här.

Oktober: Bestämde mig för att börja gymma på Hälsomagasinet, så köpte gymkort. Lillsyrran Stephanie fyllde 11 år. Lagfestade. Lokalfestade. Fick en blåklocka. Tog sista gardasilsprutan. Sverige vände från ett underläge med 0-4 mot Tyskland till 4-4! Bakade lussebullar. Spelade fotboll väldigt väldigt mycket, dubblade, fick alltså hoppa in i B-laget också. Halloween festade på PPP och mös med kvartetten innan hos mig. Kollade på Paranormal Activity på bio. Sportlovet kom. Spelade och placerade oss 2:a i Nightcup. Gymmade en hel del den här månaden.

November: Lillebror Kevin fyllde 8 år. Spelade Svalövscupen. Festade i Billeberga. Fars dag kom. Började komma på Portkod 1321. Hjälpte Amelie med sitt fotoprojekt till skolan ocj agerade modell. Kollade HIF-Levante med några tjejer från laget. Hade tacoskväll hos Philip med han, Annika och Erik. Var på maskeradfest i Kågeröd. Var på Procce/Campeon fest. Och måste säga att i mellan allt detta så spenderade jag mycket mycket tid i hallen med dämmande, hjälpa mamma i kiosken och sitta i sekretariatet.

December: Gjorde en snöängel bara för att skjuta in decemberkänslan. Lärde mig göra vattenfallsflätor och tvistade sådana. Gjorde dipdye på Amelie. Blev förälskade i Tomorrowland(housefestival jag vill åka till). Köpte glitterskorna jag ska ha på mig idag. Lucia passerade. Julgranen kom in i huset. Filminspelning i skolan till Historian. Filmkväll med klassen i skolan då vi såg Hungergames och Ted. Följde med Amalia hem dagen innan julavslutningen och färgade håret, gjorde mat och sov där. Julavslutning. Kröka i Kågeröd med Annika väldigt spontant. Julafton hos Pappa. Mellandagsrean. Såg Mamma Pojkar på bio. Mös med mina kusinbarn Olivia och Tindra.

Och nu är är det sista dagen på detta året, tackar vänner, familj och släkt för hela året, det har varit ett grymt år, särskilt sommaren!

Bye 2012!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0