my face wasn't made to wait

så nu börjar jag, jag börjar med en av de viktigaste personerna i mitt liv, nämligen den här personen 


...min mamma!

Petra Caroline Jönsson (fd Karlsson)
också kallad; morsan, mojjan, mamma
Hon är världens bästa mamma, vi lika från topp till tå och då snackar jag inte utseendet utan humöret och beteendet.
Vi vill båda alla väl och gör så mycket för andra att vi glömmer oss själva här ibland. Vi bryr oss lite för mycket kan man säga, som i vissa fall kan tas helt fel.
Vi har båda ett sjuhelvetes humör när vi är arga, men man lär sig att leva med det och hur man hanterar det. Envisa så det står högt upp över öronen, vi ger oss aldrig, är så säkra på att det vi säga är så, tex vem av oss som är längst. Vilket leder till en del tjafs oss emellan (inte då om längd och sådant), som innan (när jag var liten) alltid sluta med att vi båda satt och grät inne på mitt rum och tala om för varandra hur mycket vi älska varann. Som tur är har jag växt upp och kommit ifrån "tjafset" och jag och morsan är inne i den bästa perioden som finns, vi förstår varann och bråkar mer sällan har kommit mycket närmare varann och tillitet för varann har ökat stort. 
Här om dagen så när vi var ute och gick så kunde jag ta armen om henne och bara njuta av att kolla på hur fin hon är!
Jag känner mig trygg, för jag vet att hon alltid finns där för mig om jag så skulle vara aspackad eller hundra procent nykter så vet jag att hon hjälper mig igenom allt, det dåliga och de bra.
Dör hon dör jag!
Jag älskar henne tiotusentalsmiljoner runt jorden och tillbaka, just för hon är min mamma och bäst i hela världen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0